پیام خود را بنویسید

بایگانی بخش مطالب آموزش کامپیوتر

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 23 | تعداد کل بازدید های مطالب: 26,778 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ -

مطالب آموزش کامپیوتر

آموزش ارتباط بین دو کامپیوتر از طریق HyperTerminal - ۱۳۹۴/۹/۲۰ - آموزش رمز گذاری روی فلش مموری بدون استفاده از نرم افزار - ۱۳۹۴/۹/۲۰ - 3d - ۱۳۹۴/۲/۲۵ - گوگل ارس 7 - ۱۳۹۴/۲/۱۹ - نرم افزار پرنیان برای آفیس 2013 - ۱۳۹۴/۲/۱۹ - نرم افزار وایبر برای ویندوز - ۱۳۹۴/۲/۱۹ - دانلود ویروس کش eset 8 - ۱۳۹۴/۲/۱۹ - دانلود بسم الله - ۱۳۹۴/۲/۱۹ - دانلود فایل آموزشی پشتیبان گیری ویندوز با norton ghost - ۱۳۹۴/۲/۱۴ - چگونه مشکل Write Protected را در فلش درایو‌ها از بین ببریم؟ - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - نکاتی برای خرید یک مودم WiFi قدرتمند و با کیفیت - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - آموزش بازیابی پسورد فراموش شده توسط فلش - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - پوشه‌هایتان را در رایانه تان قفل کنید - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار! - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - جلوگیری از داغ کردن لپ تاپ - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - آموزش کار با نرم افزار تیم ویوور - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - ۷ مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - Auto Run چیست و چگونه به وجود می آید؟ - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - 8 نکته مهم برای امنیت بیشتر رمز عبور - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - جلوگیری از دانلود در اینترنت اکسپلورر - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - جلوگیری از فراموش کردن پسورد ویندوز - ۱۳۹۳/۱۲/۵ - انتخاب یک کلمه عبور مناسب - ۱۳۹۳/۱۲/۴ -

img_yw_news
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ -

آموزش رمز گذاری روی فلش مموری بدون استفاده از نرم افزار

آموزش رمز گذاری روی فلش مموری بدون استفاده از نرم افزار  آموزش رمز گذاری روی فلش مموری بدون استفاده از نرم افزار قابلیت BitLocker To Go که در ویندوز 7 ارائه شده قابلیتی فوق العاده جذاب و کارآمد بوده با استفاده از این قابلیت ویندوز سون شما می توانید داده های خود را که در ابزار قابل حمل ذخیره کرده اید رمز دار کنید در این اموزش نحوه رمز دار کردن(پسورد گذاری) درایو فلش خود را توسط این قابلیت، نحوه اینکه آیا داده ها رمز دار شده اند و این که رمز را از درایو پاک کنید خواهید آموخت. رمز دار کردن درایو فلش برای رمز دار کردن درایو فلش خود اعمال زیر را انجام دهید 1-فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید. 2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید. 3-در مرحله بعد بر روی Turn On BitLocker کلیک کنید. 4-اگر درایو فلش شما سازگاری داشته باشد BitLocker ان را برای رمز گذاری اماده می نماید. 5- رمز را انتخاب کنید و بر روی next کلیک کنید. 6-یکی از دو گزینه را انتخاب کنید اگر بعدها رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید با استفاده از کلید بازیافت ( recovery key) ان را باز گردانید. گزینه ی اول کلید بازیافت را در یک فایل ذخیره میکند و گزینه ی دوم یک پرینت از ان می گیرد. 7-بر روی next کلیک کنید. 8-تنظیمات انتخابی و رمز عبور خود را تایید کنید و بر روی start encrypting کلیک کنید. 9-درایو شما هم اکنون رمز دار شد. نکته: اگر حجم درایو شما زیاد باشد ممکن است مدتی طول بکشد بررسی رمز دار شدن فلش حالا برای اینکه ببیند ایا واقعا رمزدار شد و میشه بهش اعتماد کرد کافیه فلش خودتون را از کامپیوتر جدا کنید و روی یک کامپیوتر دیگه که ویندوزی غیز از سون داره و باید از ویستا سرویس پک یک (SP1 ) یا ایکس پی سرویس پک سه (SP3)یا ورژنهای بالاتر داره وصل کنید چون ویندوز های قدیمی درایو رمز دار شده را یک درایو فرمت نشده می شناسند خوب حالا برید و فایلهاتونو باز کنید اگر از شما رمز عبور خواست پس میشه بهش اعتماد کرد اگر با کلیک روی فلش فایل bitlocker را مشاهده کردید یعنی bitlocker روی اون سیستم نصب نیست و نمیشه روی این سیستم تست کرد. برداشتن رمز از روی فلش 1-فلش را به کامپیوتر وصل کنید. 2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید. 3-در مرحله بعد بر روی Turn Off BitLocker کلیک کنید و بعد بر روی Decrypt Drive کلیک کنید. منبع:forum.iranvij.ir 

img_yw_news
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

3d

img_yw_news
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

گوگل ارس 7

img_yw_news
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

نرم افزار پرنیان برای آفیس 2013

img_yw_news
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

نرم افزار وایبر برای ویندوز

img_yw_news
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

دانلود ویروس کش eset 8

img_yw_news
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

دانلود بسم الله

img_yw_news
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ -

دانلود فایل آموزشی پشتیبان گیری ویندوز با norton ghost

دانلود فایل آموزشی پشتیبان گیری ویندوز با norton ghost

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

چگونه مشکل Write Protected را در فلش درایو‌ها از بین ببریم؟

 چگونه مشکل Write Protected را در فلش درایو‌ها از بین ببریم؟ مجموعه: ترفندهای کامپیوتری مشکل Write Protected به این معنی که اجازه فرمت اطلاعات یا اضافه کردن اطلاعات را به شما نمی‌دهد. اما راه حل این مشکل چیست؟ در این مطلب به صورت ریشه‌ای این مشکل را بررسی خواهیم کرد. در ابتدا باید مطمئن شوید مشکل فلش شما رایت پروتکتت است. آیا مطمئن هستید که پورت USB سالم است؟ یا مطمئنید که فلش خراب نشده؟ پس از اینکه مطمئن شدید مشکل از جانب فلش یا پورت کامیپوتر نیست، در ابتدا باید دید که می‌توان وضعیت رایت پروتکتت فلش را حذف کرد یا خیر. بنابراین در اولین اقدام با استفاده از ابزار تحت خط فرمان Diskpart اقدام به حذف پروتکتت فلش خواهیم کرد.   حذف رایت پروتکتت به واسطه ابزار Diskpartبر روی منوی Start ویندوز خود کلیک کنید و کلمه cmd را در بخش جستجوی برنامه‌ها و فایل‌ها تایپ کنید. در بالای منو استارت، cmd را خواهید دید. سپس با کلیک راست بر روی آن Run as Administrator را انتخاب کنید (همچون شکل زیر).     اکنون شما باید ابزار خط فرمان که ظاهری شبیه به شکل زیر دارد را ببیند.     دستور DISKPART را وارد کنید و اینتر را فشار دهید. در‌واقع Diskpart یک ابزار پارتیشن‌بندی است که در درون ویندوز وجود دارد  و از طریق دستور‌های خط فرمان قابل فراخوانی است. با کمک این ابزار خواهید توانست متغیر‌های درایو USB خود را تغییر دهید.     اکنون LIST DISK را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید. شما لیستی از دیسک‌ها را همچون شکل زیر مشاهده خواهید کرد. دو دیسک در دسترس خواهد بود: حافظه هارد دیسک (HDD) با نام Disk 0، و فلش درایو USB با نام Disk 1. مقدار حافظه Disk 1 بسیار کمتر از Disk 2 است (۷۴۴۱ مگ در مقابل ۲۹۸ گیگ)، به همین دلیل متوجه می‌شویم که Disk 1 نشان‌دهنده فلش درایو و Disk 2 حافظه سیستم را نشان می‌دهد. از این قسمت به بعد باید بسیار دقت کنید، زیرا نباید کار خود را با یک دیسک اشتباه شروع کنید.     در این زمان که مشخص شده فلش درایو ما Disk 1 است باید عبارت SELECT DISK 1 را بنویسیم و اِنتر کنیم. در پاسخ به شما گفته خواهد شد که دیسک مورد نظر (Disk 1) انتخاب شده است. اکنون ATTRIBUTES DISK را تایپ کنید تا ابزار DISKPART همه چیز‌هایی که در مورد فلش درایو می‌داند را به شما بگوید. مهمترین  جوابی که دریافت می‌کنید، خط اولی است که گفته شده Current Read-only State: Yes، از این طریق متوجه می‌شویم که فلش درایو رایت پروتکتت است.برای حذف کردن ویژگی رایت پروتکتت با استفاده از این ابزار خط فرمان، دستور ATTRIBUTES DISK CLEAR READONLY  را تایپ و سپس اِنتر کنید. اگر رفع شدن مشکل رایت پروتکتت موفقیت آمیز بود با نوشته Disk attributes cleared successfully مواجه خواهید شد.به منظور بررسی و آزمایش موفقیت آمیز بودن حذف رایت پروتکتت، یک فایل کوچک را بر روی فلش کپی کنید، اگر کپی شد که عالی است، اما اگر هنوز پیغام خطای write-protect را دریافت می‌کنید وقت آن است تا راه بهتری را امتحان کنیم.   فرمت دیسک قبل از شروع هر آزمایش فرمت دیسک، در وهله اول مطمئن شوید که با ابزار تحت خط فرمان Diskpart برای از بین بردن رایت پروتکتت اقدام کرده باشید. پس از آن اگر فلش وارد سیستم شده، آن را جدا کنید و دوباره به سیستم متصل کنید، با این کار کامپیوتر آخرین تغییرات انجام شده را خواهد خواند. اگر فلش را قطع و وصل نکنید گاهی اوقات باعث عدم توانایی ویندوز در خواندن درایو می‌شود.   در ابتدا سعی کردیم فلش USB را با استفاده از ابزار Diskpart قابل نوشتن/فرمت کردن کنیم اما این ابزار نتوانست رایت پروتکتت موجود بر روی فلش درایو را از بین ببرد. اکنون می‌بایست با استفاده ابزار‌های فرمت کننده دیسک، فلش را به کلی فرمت کنیم.   در نظر داشته باشید که در اینجا ما فقط در مورد ابزار‌های فرمت کننده‌ای صحبت کردیم که به منظور فرمت کردن حافظه‌ها استفاده می‌شوند و به صورت تخصصی در مورد  ابزاری که شرکت توسعه‌دهنده فلش برای فرمت کردن آماده کرده در بخش بعد توضیح خواهیم داد. ممکن است برنامه‌های فرمت‌کننده متفرقه بر روی فلش شما کارساز باشند.   ابزار‌های فرمت USBابزار تعمیر شرکت Apacerبرنامه Apacer USB 3.0 Repair دارای دو عملکرد است، فرمت کردن و ریستور.     همانطور که اطلاع دارید، فرمت به معنی حذف حافظه USB و ریستور به معنی بازگردانی حافظه فلش است. در‌ واقع فلش USB شما از یک فرمت ریشه‌ای دوباره به حالت اول خود بازگردانده (Restore) می‌شود. با انجام این دو اقدام حافظه  فلش شما به صورت کلی حذف خواهد شد و دوباره به حالت اول کارخانه برخواهد گشت.     البته ممکن است حتی فرمت کردن فلش نیز تاثیری در حل مشکل نداشته باشد و وضعیت رایت پروتکتت دست نخورده باقی‌ بماند. اگر هیچکدام از این کار‌ها بر روی فلش Apacer شما موفق نبود تا رایت پروتکتت را حذف کند، لازم است تا با استفاده از گارانتی این فلش را تعویض کنید تا شاید در کارخانه بتوان دوباره این فلش را بازیابی کرد. ابزار فرمت Kingstonهمین که نرم‌افزار شروع به کار کند درایو فلش و فایل سیستم آن را شناسایی خواهد کرد.     بسیار سریع این ابزار کار خود را به سرانجام می‌رساند، اما ممکن است هنوز فلش درایو شما رایت پروتکتت بماند. اگر دستگاه مورد تست یکی از محصولات شرکت کینگستون است باشد احتمال موفقیت آمیز بودن اینکار بسیار بیشتر خواهد بود.این شیوه در ویندوز ۷ و بر روی حافظه‌های فلش کینگ‌استون بهترین نتیجه را می‌دهد.   جمع‌بندیاین دو برنامه تنها ابزار‌هایی هستند که می‌توانند برای آزمایش فرمت حافظه فلش به کار روند. بنابراین احتمال اینکه در رفع این مشکل موفق شوید بسیار زیاد است. راه حل دیگر می‌تواند مراجعه به سایت سازنده فلش درایو باشد. شاید در سایت سازنده روشی برای تعمیر فلش گفته شده باشد. اما اگر باز هم به نتیجه‌ای نرسیدید و فلش شما هنوز بلااستفاده است، همانطور که پیش‌تر گفته شد باید با استفاده از گارانتی فلش خود را با یک فلش جدید تعویض کنید.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

نکاتی برای خرید یک مودم WiFi قدرتمند و با کیفیت

نکاتی برای خرید یک مودم WiFi قدرتمند و با کیفیت مجموعه : آموزش و ترفند های کامپیوتر     نکاتی برای خرید یک مودم WiFi قدرتمند و با کیفیت داشتن یک مودم با کیفیت و قدرتمند می تواند به کاربر کمک کند مشکل کمتری در برقراری اتصال به شبکه داشته باشد. با توجه به این که امروزه بیشتر کاربران به جای رایانه های رومیزی و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده می کنند و اغلب در هر خانه ای بیش از یک سیستم رایانه ای برای اتصال به اینترنت وجود دارد، مودم های بی سیم یا همان WiFi از محبوبیت بالاتری برخوردار شده اند.  با ما همراه شوید تا با نکاتی کاربردی برای انتخاب یک مودم WiFi مناسب آشناشوید. بیشتر مودم های WiFi دارای ۴ پورت LAN هستند، یعنی می توان ۴ سیستم PC یا لپ تاپ را به صورت مستقیم به آن ها وصل کرد. البته مودم های بی سیم تک پورت هم در بازار وجود دارد که نسبت به مدل های 4 پورت ارزان تر است.  در ضمن برخی از مودم های بی سیم دارای ۲ یا ۳ آنتن هستند که عملکرد آن ها را بهتر می کند، این نوع مودم ها اگرچه کمی گران تر هستند اما برای محیط های بزرگ مانند شرکت ها یا خانه های بزرگ مناسب ترند.  همه مودم های بی سیم و روترها در محدوده فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز کار می کنند. مودم های بی سیم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت ارسال سیگنال باهم فرق دارند؛ ما در زیر برای انتخاب بهتر، مشخصات این نوع مودم ها را شرح می دهیم:  مودم های بی سیم سری A و B: این مودم ها قدیمی ترین نوع مودم های بی سیم هستند که پوشش داخلی آن ها بسیار ضعیف تر از مودم های بی سیم سری N و G است و محدوده پوشش داخلی این مودم ها حدود ۱۵ متر و پوشش خارجی آن ها ۲۳ متر است.  مودم سری G: حرف G در مودم های بی سیم مخفف کلمه Good است. مودم های بی سیم سری G در حال حاضر در بسیاری از موارد قابل استفاده هستند و می توانند گزینه مناسبی برای استفاده خانگی باشند.  پوشش داخلی مودم های بی سیم این سری حدود ۴۶ متر و پوشش خارجی این نوع مودم ها حدود ۹۱ متر است که تقریبا ۲ برابر محدوده ای است که مودم های سری A و B می توانند پوشش دهند. مودم های بی سیم سری G همچنین می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابایت در ثانیه انتقال دهند و از نظر قیمت نسبت به سری A و B گران تر اما نسبت به سری N ارزان تر ند.  مودم های سری N: حرف N در مودم های بی سیم مخفف Newest Generation به معنی جدیدترین نسل است. این مودم ها بهترین گزینه برای استفاده کاربران خانگی و تجاری و شرکت ها و محیط های بزرگ تر هستند. پوشش داخلی مودم های بی سیم سری G حدود ۷۶ متر و پوشش خارجی ۸۲ متر است که در مقایسه با سری های دیگر بهتر و با کیفیت تر ند.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

آموزش بازیابی پسورد فراموش شده توسط فلش

آموزش بازیابی پسورد فراموش شده توسط فلش مجموعه : آموزش و ترفند های کامپیوتر چنان چه از کاربران ویندوز 7 و یا 8 هستید می‌توانید با ساختن یک usb موسوم به Reset disk به منظور پیشگیری و بازیابی سیستم استفاده کنید. برای شروع انجام کار لازم است وارد کنترل پنل شوید. سپس Creat a password Reset disk را از قسمت User accounts انتخاب کنید. پس از باز شدن پنجره جدید روی Next کلیک کنید در مرحله بعد دستگاه USB را انتخاب کنید . پس از انتخاب دستگاه و زدن Next، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید. چنانچه در قسمت رمز عبور هیچ رمز عبوری نداشت Next را بزنید. مجددا بر روی Next کلیک کرده و در آخر Finish را بزنید. با انجام این کار فلشتان برای بازیابی پسوردتان آماده شده است. برای استفاده از USB مجددا ویندوزتان را راه‌اندازی کنید زمانی که سیستم‌تان بالا آمد دستگاه USB را به سیستم‌تان وصل کنید. پس از وارد کردن رمز ok را بزنید و بعد بر روی Reset password کلیک کنید. بعد از زدن بر روی کلید Next و سپس Finish را بزنید.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

پوشه‌هایتان را در رایانه تان قفل کنید

پوشه‌هایتان را در رایانه تان قفل کنید مجموعه : آموزش و ترفند های کامپیوتر  پوشه‌هایتان را در رایانه تان قفل کنید   اگر شما هم از کاربرانی هستید که اطلاعاتی محرمانه روی سیستمان دارید می‌توانید بدون داشتن نرم افزار و با استفاده از روش زیر از فایل‌هایتان محافظت کنید.   در ابتدا برای قفل کردن پوشه‌هایتان باید کلیدهای ترکیبی win+r را بزنید تا پنجره run باز شود، سپس عبارت cmd را در آن تایپ کنید و enter را بزنید. سپس باید به درایوی که فولدر مورد نظرتان در آن قرار دارد بروید که برای این کار کافی است نام درایوتان را وارد کرد و دو نقطه‌ای در مقابل آن قرار دهید و enter را بزنید. در مرحله بعد باید از دستور ren که برای تغییر نام در خط فرمان است استفاده کنیم که دستور به شکل زیر است. نام جدید مورد نظر، نام فولدر مورد نظر ren: درایو مورد نظر برای قفل کردن باید از فرم کلی دستور استفاده کنیم. {۲۵۵۹A1F2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}.نام جدید مورنظر  نام فولدر مورنظر ren:درایو موردنظر حالا فولدر جدید را باز کنید اما برای قفل گشایی این روش مراحل زیر را دنبال نمایید. نام اولیه فولدر {۲۵۵۹A1F2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}.نام جدید فولدر ren:درایوموردنظر  

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار!

بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار! مجموعه : آموزش و ترفند های کامپیوتر  بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار! فایلهای ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و.. حذف میشوند و ما برای بازیابی آنها از نرم افزارهای Recovery استفاده میکنیم. در ادمه روشی برای دسترسی به نسخه های های قبلی یک فایل یا پوشه معرفی میکنیم.  فعال کردن قابلیت Previous Version در ابتدا شما برای بازیابی نسخه های قبلی یک فایل و پوشه باید قابلیت Previous Version داریوها سیستم خود را فعال کنید زیرا این قابلیت در ویندوز ۷ به طور پیش فرض فقط بر روی درایو C فعال است و شما در ابتدا فقط میتوانید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید،برای فعال نمودن قابلیت Previous Version بقیه داریو های سیستم مسیر زیر را دنبال کنید: Control Panel > System and Security > System  سپس در پنجره ظاهر شده در سمت چپ بر روی گزینه System protection کلیک کنید.   در تب System protection و در قسمت protection setting درایو مورد نظر خود را برای فعال کردن این قابلیت انتخاب و بر روی دکمه Configure کلیک کنید.    در این پنجره شما با انتخاب گزینه اول “Restore system settings and previous version of files” میتوانید علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل،قابلیت Restore (بازیابی) نمودن تنظیمات این درایو را توسط System Restore ویندوز نیز فعال کنید،وبا گزینه دوم “Only restore the previous version of files” فقط قابلیت Previous Version برای یک فایل را فعال میکنید.(گزینه سوم برای غیر فعال کردن این تظیمات میباشد)    یکی از دو گزینه اول را به دلخواه انتخاب کنید و سپس از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خود را برای این قابلیت اختصاص دهید(هر چقدر فضای بیشتری اختصاص دهید مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه بر روی ویندوز بیشتر میشود). در نهایت پس از انجام تنظیمات پنجره را OK کنید و سپس در صورت نیاز این تنظیمات برای داریو دیگر سیستم که میخواهید این ویژگی را داشته باشد فعال کنید.  استفاده از قابلیت Previous Version حال برای استفاده از قابلیت previous version کافیست بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید.    در پنجره ظاهر شده شما میتوانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته،ماه و یا سال گذشته مشاهده کنید،حالا شما میتوانید براحتی نسخه مورد نظر خود را انتخاب و سپس از طریق گزینه های Open،Copy و یا Restore آنرا باز،کپی و یا بازیابی کنید.  

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

جلوگیری از داغ کردن لپ تاپ

جلوی داغ شدن لپ‌تاپ را چگونه بگیریم؟! مجموعه : آموزش و ترفند های کامپیوتر جلوی داغ شدن لپ‌تاپ را چگونه بگیریم؟! در سال‌های اخیر داغ شدن لپ‌تاپ موضوعی مهم و بحث‌برانگیز شده است. اولین بار که این موضوع توجه‌ها را جلب کرد سال 2006 بود که چندین لپ‌تاپ در سراسر دنیا آتش گرفت. علت آن اشکال فنی در باتری‌ها اعلام شد که بسیاری از کارخانه‌های بزرگ مانند دل، سونی و حتی اپل مجبور به فراخوانی انبوه لپ‌تاپ‌هایشان شدند اما مشکل داغ شدن لپ‌تاپ‌ها چیزی غیر از باتری‌های خراب بود. منفجر شدن برخی لپ‌تاپ‌ها، سوختن پای افراد و حتی خراب شدن هارد دیسک‌ها به علت گرمای بیش از حد، از مشکلاتی بود که همچنان وجود داشت.اما اگر ایراد از باتری‌ها نیست، چه عاملی لپ‌تاپ‌ها را تا این حد داغ می‌کند؟حتما متوجه گرم شدن همه دستگاه‌های الکترونیکی شده‌اید، برای مثال بعد از تماشای یک فیلم می‌توانید دمای دستگاه پخش دی‌وی‌دی خود را حس کنید. همه دستگاه‌های الکترونیکی در حین کار گرما تولید می‌کنند و لپ‌تاپ شما هم از این قاعده مستثنی نیست. می‌خواهیم بدانیم چرا لپ‌تاپ‌ها تا این حد داغ می‌شوند و چه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. دو علت اصلی برای داغ شدن لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با کامپیوترهای خانگی وجود دارد. اول اینکه لپ‌تاپ کوچک‌تر است و بالطبع قطعاتش هم به هم نزدیکتر. در نتیجه فضای کافی برای عبور حرارت وجود ندارد.علت دوم قدرت پردازشگر (CPU) است، سیستم‌عامل‌ها برای اجرا به قدرت زیادی از پردازشگر نیاز دارند که این خود باعث تولید گرما می‌شود. البته سازندگان نیز این موضوع را می‌دانند و برای همین از راه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند؛ مانند فن‌ها، صفحه‌های آلومینیوم برای انتقال حرارت و شیارهایی که برای عبور هوا طراحی شده‌اند، اما گاهی همه اینها هم کافی نیست. درست کار نکردن فن یا ایرادهایی از این دست می‌تواند لپ‌تاپ را داغ کند. در ادامه به برخی راهکارها برای رفع این مشکل می‌پردازیم. کارهایی که شما می‌توانید انجام دهیدمطمئن شوید که فن دستگاه به درستی کار می‌کند. برای کنترل فن دستگاه بهتر است از نرم‌افزارهای عیب‌یابی استفاده کنید، چون باز کردن لپ‌تاپ علاوه‌بر اینکه کار مشکلی است، ضمانت آن را نیز باطل خواهد کرد. نرم‌افزار عیب‌یابی معمولا در سایت سازنده لپ‌تاپ‌ها موجود است، اما اگر نبود می‌توانید آن را از سایت‌های دیگر دانلود کنید. شیارهای عبور هوا را تمیز کنید. اکثر لپ‌تاپ‌ها برای خنک شدن از فن استفاده می‌کنند که گرما را از شیارهای هوا خارج می‌کند. گرد و خاک مانع عبور هوا می‌شود. بهتر است هر چند وقت یک بار این مسیرها با پمپ باد تمیز شود. با پارچه‌ای نمدار هم می‌توان تا حدی این کار را انجام داد، فقط دقت کنید که پارچه خیس نباشد. تنظیمات بایوس را کنترل کنید. در بایوس تنظیماتی وجود دارد که به کامپیوتر شما اعلام می‌کند چه دمایی زیاد است و فن‌ها در چه دمایی سریع‌تر کار می‌کنند. به‌روزرسانی بایوس به بهتر خنک‌شدن دستگاه کمک می‌کند. در وب‌سایت سازنده لپ‌تاپ‌ها جدیدترین نسخه برای بایوس وجود دارد.علاوه‌بر اینها، بعضی از عادت‌ها را هم باید ترک کرد. مانند کار کردن با لپ‌تاپ زیر نور آفتاب و کنار رادیاتور یا قرار دادن لپ‌تاپ داخل ماشین در تابستان. و مورد آخر اینکه بهتر است لپ‌تاپ را روی پا نگذارید. زیرا با این کار مانع عبور هوا می‌شوید و زیر دستگاه به شدت داغ و حتی باعث سوختگی پا می‌شود. لوازم جانبی برای خنک کردن لپ‌تاپحتی زمانی که لپ‌تاپ روی میز است زیر آن داغ می‌شود که برای آن راهکارهایی وجود دارد، مانند پایه‌هایی که لپ‌تاپ را روی آن می‌گذارند تا از سطح میز فاصله بگیرد و در زیر دستگاه هوا جریان داشته باشد. برخی از این پایه‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند که به راحتی گرما را از لپ‌تاپ خارج می‌کنند. راه بعدی استفاده از پدهای مختلف است. آنهایی که از جنس آلومینیوم هستند کاربردی‌ترند. برخی از این پدها فن دارند که از برق یو اس بی لپ‌تاپ تغذیه می‌کنند و گرما را به بیرون هدایت می‌کنند.شما می‌توانید این پدها را از فروشگاه‌های لوازم کامپیوتر تهیه کنید. یک نکته را هم در نظر داشته باشید؛ دمای لپ‌تاپ شما در تغییر است و ثابت نمی‌ماند. پس حتی اگر از این روش‌ها استفاده می‌کنید باز هم بهتر است یک نرم‌افزار برای کنترل دمای لپ‌تاپ داشته باشید و ببینید چه کارهایی دمای دستگاه را افزایش یا کاهش می‌دهد. منبع: دنیای اقتصاد

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

آموزش کار با نرم افزار تیم ویوور

آموزش تصویری استفاده از نرم افزار Teamviewer مجموعه : آموزش و ترفند های کامپیوتر نرم افزار Team Viewer یک برنامه کنترل از راه دور رایانه مبتنی بر شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی می باشد. در حالت معمول برای اتصال سیستم از راه دور نیاز به IP Valid نیاز است که برای هر سیستم یکتاست. این نوع IP نیاز به درخواست از طرف ISP و دارای هزینه است. برنامه مذکور این محدودیت را برداشته و با سیستم جالب خود یک عدد 9 رقمی به عنوان ID به سیستم تخصیص می دهد که تا عوض کردن سیستم عامل پابرجاست. مزیت دیگر این برنامه امکان استفاده با انواع سرعت از Dial Up گرفته تا ADSL با تنظیمات و قابلیت بهینه سازی ها برای بهترین نتیجه را دارا می باشد. این برنامه برای استفاده های غیر تجاری رایگان است و با اتصال یه سیستم هدف بر خلاف Remote ویندوز شخص Log Off نشده و می تواند مراحل کار شما را ببیند و به صورت آموزشی و امنیتی به کار برده شود. به زبان ساده تر با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی از کامپیوتر خودتان وارد دسکتاپ کامپیوتر شخص دیگر در هر کجای دنیا شوید و با آن کار کنید. البته هر کاری که در کامپیوتر می کنید قابل مشاهده برای شخص مورد نظر است.  آموزش تصویری استفاده از نرم افزار Teamviewer قابلیت ها و امکانات نرم افزار Team Viewer : – عدم نیاز به IP Valid – امکان استفاده از نرم افزار حتی با اینترنت های Dial Up – امکان اتصال هم زمان چند نفر به یک سیستم – امکان ارسال و دریافت فایل بین 2 سیستم – امکان استفاده از طریق گوشی های موبایل – امکان ضبط فعالیت ها به صورت یک فایل ویدئویی – امکان برقراری ارتباط Chat نوشتاری بین 2 سیستم – امکان تنظیم کیفیت تصویر – امکان استفاده از نرم افزار به صورت Portable بدون نیاز به نصب – امکان استفاده سطح دسترسی – امکان استفاده حافظه Clipboard یک رایانه در رایانه دیگر – امکان استفاده بدون اینترنت با شبکه های داخلی خصوصی – سرعت بالا – مصرف پهنای باند بسیار کم – حجم کم نرم افزار – کاملا رایگان – و… از کجا نرم افزار را دانلود کنیم ؟ برای دانلود نرم افزار Team Viewer از لینک زیر  استفاده کنید و به نسبت سیستم عامل خود آن را دانلود کنید. http://www.teamviewer.com/en/download/windows.aspx این نرم افزار برای سیستم عامل های Windows ، Mac ، Linux و سیستم عامل های موبایلی نظیر Android ، iPhone و Windows Mobile ارائه شده. پس از دانلود نرم افزار Team Viewer آن را اجرا کنید. در صفحه باز شده از شما سوال می پرسد که آیا می خواهید این نرم افزار در سیستم شما نصب شود یا فقط اجرا شود. نیازی به نصب نرم افزار نیست ، کافیست گزینه Run را انتخاب کرده تا نرم افزار به صورت Portable اجرا شود.   مرحله بعدی هم تیک موجود را زده و Next را کلیک کنید.   پس انجام این مراحل با صفحه زیر رو به رو می شوید. همانطور که مشاهده می کنید در قسمت سمت چپ 2 کادر با نام های ID و Password وجود دارند. ID همان IP Valid شما است که توسط نرم افزار ایجاد شده. با دادن این ID و Password به طرف مقابل ، آن شخص می تواند به دستکتاپ شما دسترسی داشته باشد. همیچنین با داشتن ID و Password طرف مقابل شما می توانید به دسکتاپ آن شخص دسترسی داشته باشید. برای مثال ما در شرکت Kaspersky کار می کنیم و قصد داریم مشکل به وجود آمده در آنتی ویروس یکی از مشتریان را حل کنید. شرکت ما در هلند قرار دارد و مشتری در ایران. ابتدا مشتری و گروه پشتیبان نرم افزار Team Viewer را نصب می کنند ، سپس از مشتری ID و Password را دریافت کرده و در برنامه وارد می کنیم. سپس وارد دسکتاپ کامپیوتر مشتری شده و مشکل را برطرف می کنیم… چگونه باید به کامپیوتر طرف مقابل وصل شد؟ پس از دریافت ID و Password از طرف مقابل ، ID را در قسمت Partner ID وارد می کنیم. تیک Remote Control فعال باشد. سپس روی Connect To Partner کلیک می کنیم. صفحه ی دیگری باز می شود که از شما Password می خواهد. پسورد دریافت شده را وارد می کنیم. سپس روی Log On کلیک کنید. کار تمام است. الان باید صفحه دسکتاپ طرف مقابل را در کامپیوتر خود مشاهده کنید.   بـــــله! اینم از دسکتاپ من… یکم زیادی شلوغه الان هر کاری از طریق این نرم افزار در دسکتاپ طرف مقابل انجام بدم ، قابل مشاهده برای آن شخص است. پس فکر نکنید که هر کاری خواستید می تونید انجام بدید و طرف نفهمه… تنظیمات نرم افزار Team Viewer برای رفتن به بخش تنظیمات از بالا نرم افزار گزینه Extras را انتخاب کرده و Options را کلیک کنید.   تنظیمات بخش General You Display Name : در صورتی که می خواهید نام خاصی نمایش داده شود. Proxy Settings : تنظیمات پروکسی در صورت نیاز. Incoming LAN Connections : در صورتی که کامپیوتر ها در شبکه محلی قرار داشته باشند این قسمت را فعال می کنید. تنظیمات بخش Security Password : انتخاب پسورد برای اختصاصی کردن پسورد اتصال پسورد شما به صورت Default در هر بار Restart کردن عوض می شود. در صورت نیاز پسورد اختصاصی وارد کنید تا در هر زمان پسورد مشخصی داشته باشید. Password Strength : انتخاب کاراکتر و یا غیر فعال کردن رمز تصادفی. Windows Logon : انتخاب دسترسی برای Admin و یا User ها و یا دسترسی ندادن. Black and White List : ایجاد لیست سیاه یا سفید برای کامپیوتر های جهت اتصال به سیستم تنظیمات بخش Remote Control Quality : انتخاب کیفیت اتصال که بر روی سرعت دیدن تاثیر مستقیم دارد. Remove Remote Wallpaper : حذف Background ویندوز جهت افزایش سرعت لود. Show Your Partners Cursor : نمایش نمایشگر موس برای صفحه نمایش جهت تعقیب توسط کاربر. Play Computer Sounds Ans Music : صدا های کامپیوتر مورد نظر در کامپیوتر شما شنیده شود. Auto Record Remote Control Sessions : ضبط تصاویر به صورت اتوماتیک تنظیمات بخش Meeting Quality : انتخاب کیفیت اتصال که بر روی سرعت دیدن تاثیر مستقیم دارد. Remove Own Wallpaper : حذف Background ویندوز جهت افزایش سرعت لود. Auto Start Screen Sharing : نمایش اطلاعاتی و فایل هایی که به اشتراک گذاری قرار داده می شوند. Share Computer Sounds And Music : صدا های کامپیوتر ها به اشتراک گذاشته شود. Auto Record Meeting : ضبط تصاویر به صورت اتوماتیک بخش تنظیمات Computers & Contacts Offline Computers In Separate Group : نمایش سیستم های آفلاین در یک گروه Notify Me Of Incoming Messages : نمایش پیغام آنلاین شدن سیستم در لیست Notify Me When Partners Sing In : نمایش آنلاین شدن خود این سیستم Log Sessions For Connection Reporting : نمایش بخش مرتبط در اجرا برنامه تنظیمات بخش Auto Conferencing Conference Call : تنظیمات مربوط به کنفرانس Speakers : انتخاب وسیله پخش صدا و تنظیمات Volume : میزان صدا و یا قطع کردن صدا Microphone : انتخاب وسیله پخش صدا و تنظیمات Microphone Level : میزان و یا قطع کردن صدای میکروفون تنظیمات بخش Video   Video Source : انتخاب وبکم از لیست Quality : کیفیت تصویر ارسالی تنظیمات بخش Custom Invitation Template : نوع قالب نامه Subject : عنوان نامه Invitation Message : متن نامه Test Invitation : تست و بازگشت به پیام اولیه

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

۷ مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi

   ۷ مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi    ۷ مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi منظور از شبکه‌های Wi – Fi،‌‌ همان شبکه‌های Wireless یا بی‌سیم می‌باشد. شبکه‌های بی‌سیم این اجازه را به شما می‌دهند تا رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های دیگرتان، با استفاده از سیگنال‌های رادیویی برد کوتاه، با یکدیگر در «ارتباط» باشند. با این حال، برای اینکه بتوانید یک شبکه بی‌سیم امن داشته باشید، باید یک سری تغییرات در سیستم ایجاد کرده و بعد یک بار دستگاه را خاموش روشن نمایید. هر دستگاهی که در محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما وجود داشته باشند، اگر فرکانس آن دستگاه، با محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما یکی باشد، می‌تواند از امکانات شبکه بی‌سیم شما استفاده نماید. این صحبت به این معنی است که هر کسی با یک کامپیو‌تر و یا لپ تاپ بدون سیم، در طیف وسیعی از شبکه‌های بی‌سیم قرار بگیرد و قادر به اتصال به آن شبکه باشد. مگر اینکه شما اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از سوء استفاده دستگاههای دیگری که در محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما قرار دارند را انجام داده باشید. اگر دستگاههای دیگر بتوانند به راحتی از شبکه بی‌سیم شما استفاده نمایند، پس این امکان وجود دارد که شبکه و کامپیو‌تر شما در همه یا تعدادی از موارد زیر آسیب پذیر باشند. که این موارد عبارتند از:     Freeloader : در اکثر شبکه‌های بی‌سیم برای به اشتراک گذاشتن اتصال به اینترنت، پهنای باند «Freeloader» استفاده می‌شود. در این شرایط ممکن است کسی بدون اجازه به شبکه شما متصل شده و از پهنای باند شما استفاده نماید. این کار ممکن است روی استفاده شما از پهنای باند تاثیر گذار باشد. زیرا در یک پهنای باند، هرچه کاربران بیشتری به اینترنت دسترسی داشته باشند، سهم هر کس کمتر از کل سهم پهنای باند خواهد بود یا به اصطلاح این پهنای باند بین شما و کاربران دیگر Share شده است، در نتیجه شما متوجه می‌شوید که اتصال شما به اینترنت کند شده و سرعت اینترنتتان کاهش یافته است. معمولا خدمات اینترنت برای مصارف خانگی بر حسب مقدار داده‌ها بسیار محدود بوده و شما می‌توانید در هر ماه، حداکثر تا‌‌ همان میزان حجمی که قبلا هزینه آن را پراخت نموده‌اید دانلود کنید. حال اگر شخص دیگری بدون اجازه از امکانات «Freeloader» شما استفاده کند، این احتمال وجود دارد که حجم دانلود شما از حدی که هزینه آن را پرداخت نموده‌اید تجاوز کند و شما مجبور به پرداخت صورتحساب مقادیر اضافی داده‌های اینترنت شوید. این مشکل وقتی جدی‌تر می‌شود که یک نفر با «Freeloader» شما به اینترنت متصل شود و از آن برای ایجاد مزاحمت و یا برخی از فعالیت‌های غیر قانونی استفاده کند. در این موارد ممکن است زمانی که پلیس امنیت سایبری برای پیگیری چنین فعالیت‌هایی، منشاء اتصال به اینترنت را ردیابی می‌کند و مستقیما شما را متهم تلقی نماید.   Eavesdropper (استراق سمع) : Eavesdropper به عنوان عامل انتقال اطلاعات عمل می‌کند. گاهی ممکن است کسی با اتصال به شبکه‌های بی‌سیم به سیستمتان نفوذ کرده و تمام اطلاعات و هر آنچه هر لحظه در آن می‌گذرد را به راحتی مشاهده کند. این عمل توسط کاربر کاملا غیر قابل کشف بود و کاربر هرگز متوجه نفوذ شخص دیگری به سیستم خود نمی‌شود. باید توجه داشته باشید که «Eavesdropper» تنها به عنوان گوش دادن اطلاعات نیست. با این روش شخص به راحتی می‌تواند به اطلاعات حساس تری از شما دسترسی پیدا کند مثل؛ جزئیات حساب بانکی، شماره کارت اعتباری، نام کاربری و کلمه عبورتان که در سیستمتان ثبت شده است.   Hacking : حتی هنگامی که موارد امنیتی شبکه‌های بی‌سیم رعایت شده باشند تا زمانی که این ویژگی‌ها به درستی فعال نشده باشند هر کسی در این محدوده می‌تواند شبکه شما را هک کند. در ساختمان همهٔ شبکه‌های رو‌تر بی‌سیم، به منظور حمایت از شبکه یک سری نام کاربری و رمز عبور استاندارد وجود دارد. در این شرایط یک هکر می‌تواند با استفاده از لیستی از نام کاربری و کلمه عبور استاندارد، به دستاوردهای شما دسترسی پیدا کند. یعنی هکر می‌تواند از طریق شبکه، به هر یک از مواردی که در کامپیو‌تر شما وجود دارد دسترسی داشته باشد – حتی بدون هیچ مشکلی می‌تواند وارد فایروال شما شود؛ زیرا او به شبکه شما متصل شده است و در منطقه مورد اعتماد و محرمانه سیستمتان حضور دارد. تجهیزات شبکه بی‌سیم، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که سیستم و شبکه‌تان را در برابر این تهدیدات، که به طور پیش فرض بیان شده‌اند، محافظت کند. این به این معنی است که شما باید پیکربندی شبکه خود را به یک شبکه بی‌سیم امن تغییر دهید.   چگونه شبکه‌های بی‌سیم را ایمن کنیم؟ به طور کلی تمام تجهیزات بی‌سیم به عنوان 802.11 مشخص شده‌اند و این از جمله ویژگی‌های استانداردی است که به عنوان یک رمزگذاری استاندارد، به منظور کنترل، در دسترس هر یک از تولید کنندگان می‌باشد تا بتوانند از راه‌های مختلف آن را کنترل کرده و یا به آن دسترسی داشته باشند. این به این معنی که به شما توصیه می‌کنند مراقب شبکه خود باشید. این عمل کمی فنی و اجرائی است، چرا که این‌ها فقط می‌توانند به شما بگوید چه کاری را انجام دهید و یا چه کاری را انجام ندهید. پس شما باید کتابچه راهنمای کاربر و یا فایل‌های راهنمایی را که همراه با تجهیزات به شما ارائه می‌دهند، ببینید و بخش مربوط به روش امن ساخت شبکه بی‌سیم را مطالعه نمایید.   استفاده از رمزگذاری در امنیت شبکه: این شالوده هر شبکه بی‌سیم امن می‌باشد و بدان معنی است که تنها داده‌هایی می‌توانند از شبکه بی‌سیم عبور کنند که از سیستم صحیح رمزگذاری استفاده کرده و کلمه عبور صحیح به منظور رمزگشایی را داشته باشند. در حال حاضر سه روش رمزگذاری برای شبکه‌های بی‌سیم وجود دارد که معمولا توسط علامت‌های اختصاری مشخص می‌شوند. این سه روش را به اختصار: WPA2، WPA - PSK و WEP می‌باشند. برای هر شبکه بی‌سیم فقط یک روش از سه روش می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. یعنی باید همه تجهیزات روی شبکه، این قابلیت را داشته باشند. به عنوان مثال WPA۲ جدید‌ترین روش رمزگذاری است که اخیرا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر شما به تازگی جدید‌ترین مدل رایانه‌های شخصی، لپ تاپ و یا دستگاه شبکه‌تان را تهیه کرده باشید، احتمالا قادر به استفاده از روش WPA - PSK نخواهید بود. WPA - PSK بهترین روش بعدی است که در اکثر سخت افزار‌ها در دسترس است. اگر شما از دستگاهها و کارت‌های شبکه قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، در می‌یابید که فقط می‌توانید از روش رمرگذاری WEP استفاده نمایید. هر روش نیاز به یک «کلید واژه» دارد (یک کلمه یا عبارت که به عنوان رمز و یا پسورد استفاده می‌شود). مطمئن شوید آن کلمه یا عبارتی را که مورد استفاده قرار داده‌اید، کسی نمی‌تواند به راحتی حدس بزند.   تنظیم زیرساخت‌های شبکه به عنوان نقطه دسترسی: این نوعی اتصال «موقت» و یا «نظیر به نظیر» است و به این معناست که دستگاههای شبکه مانند رایانه‌های شخصی و لپ تاپ می‌تواند به طور مستقیم و با رفتن به یک نقطه دسترسی با یکدیگر در اتصال باشند. در این حالت شما کنترل بیشتری بر دستگاههای متصل به هم خواهید داشت، اگر شما از تنظیم زیرساخت‌های نقطه دسترسی، برای شبکه‌های بی‌سیم امن‌تر استفاده کنید.   یک نام مبهم برای شبکه انتخاب کنید: این نکته مهم برای داشتن یک شبکه بی‌سیم امن است که احتمالا در حدود ۹۹ ٪ از کاربران خانگی از آن یا بی‌اطلاع هستند و یا از آن استفاده نمی‌کنند. اصطلاح فنی آن برای شبکه‌های بی‌سیم SSID نامیده می‌شود. SSID یک پیش فرض است که معمولا نام و مدل رو‌تر بی‌سیم و یا ارائه دهنده اینترنت را به شما می‌دهد به عنوان مثال NetgearDG۸۳۴G یا Sky۹۰۹۱. اگر شما SSID شبکه خود را بردارید، هک کردن شبکه‌تان بسیار آسان می‌شود پس عاقلانه این است که خیلی زود، بعد از راه اندازی شبکه، SSID خود را تغییر دهید. استفاده از آدرس ایمیل، خانه و نام و نام خانوادگی به عنوان SSID جزء مواردی هستند که معمولا خیلی آسان حدس زده می‌شود. پس تحت هیچ شرایطی از این دست کلمات استفاده نکنید.   جلوگیری از انتشار SSID: این نکته که دست به دست در NO۳ وجود دارد، برای ایجاد یک شبکه بی‌سیم امن‌تر است. این به این معنی است که هر کسی که تمایل دارد به شبکه بی‌سیم متصل شود باید SSID را (به عنوان مثال نام شبکه) بداند.   تغییر نام و رمز عبور کاربری اولیه: در رو‌تر بی‌سیم فراموش نکنید که نام و رمز عبور کاربری را تغییر دهید. با این کار شبکه بی‌سیمتان امن‌تر خواهد شد. سعی کنید در ID کاربریتان admin دشواری داشته باشد طوری که به راحتی حدس زده نشود. برای این منظور از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، رمزی که شامل حرف و اعداد باشد.   هر زمان که نمی‌خواهید از شبکه استفاده کنید سیم برق رو‌تر بی‌سیم را بکشید: در خانه (یا دفتر) هر زمان که نمی‌خواهید از شبکه استفاده کنید سیم برق رو‌تر بی‌سیم را بکشید. این نیز ایده بسیار خوبی است. با این روش تنها زمانی شبکه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که دستگاه روشن باشد و اجازه استفاده از شبکه را بدهد. برای مثال، اگر شما بخواهید رو‌تر بی‌سیم دفتر کارتان را در پایان هر روز، قطع کنید، بنابراین شما به آن‌ها اجازه می‌دهید که تنها بین ساعت مثلا 7:30 AM تا 5:30 PM ارتباط در مجموعه‌تان برقرار باشد.   استفاده از فیلتر مک: اگر رو‌تر بی‌سیم و یا نقطه دسترسی شبکه‌تان به شما اجازه دهد تا به راحتی مک فیلتر را به آن بیفزایید؛ با این کار می‌توانید با ایجاد یک لایه، شبکه‌های بی‌سیم خود را امن‌تر کنید. هر کارت شبکه (روی هر دستگاه، رایانه شخصی و لپ تاپ که به یک شبکه متصل می‌شود، کارت شبکه نصب شده است) دارای کد منحصر به فرد، به نام «Mac Address» می‌باشد. در ویندوز XP شما می‌توانید با راست کلیک کردن روی Network Connection به شبکه MAC را ببینید، و تب Status و سپس Support را انتخاب کنید. و بعد در پنجره Support بر روی گزینه Details کلیک کنید. آنگاه کد برچسب physical address کد MAC است که مربوط به دستگاه اتصال شبکه می‌باشد، مشاهده خواهید نمود. اطمینان حاصل کنید که شبکه‌های بی‌سیمی که شما برای اتصال انتخاب کرده‌اید دارای آدرس اتصال LAN‌های مختلف می‌باشد. در اکثر روترهای بی‌سیم و یا نقاط دسترسی، MAC به شما این اجازه را می‌دهد که لیست کدهای MAC را که مایل به استفاده از شبکه در آن هستید را مشاهده نمایید. این به این معنی است که به هر کامپیو‌تر و یا لپ تاپ که می‌خواهید به شبکه متصل شود باید اجازه دسترسی به آن اعطا شود. اگر شما بتوانید به تمام این هفت مورد راهنمایی عمل کنید، آنگاه شما یک شبکه Wi-Fi (بی سیم) بسیار امن خواهید داشت.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

Auto Run چیست و چگونه به وجود می آید؟

   Auto Run چیست و چگونه به وجود می آید؟   در ویندوز ها قابلیتی وجود دارد که سیستم عامل می تواند توسط آن دیسک موجود در درایو را تشخیص بدهد که به آن AutoRun می گویند. در محیط ویندوز وقتی که دیسکی را در درایو قرار می دهید، سیستم عامل دنبال فایلی به نام AUTORUN.INF می گردد که فایل متنی است که می توانید آن را با Note Pad ایجاد کنید.  توانایی های فایل AUTORUN.INF چیست؟ 1- مسیر و نام برنامه های اجرایی را نشان می دهد تا به صورت خودکار بعد از این که دیسک را در درایو قرار دادید اجرا شود.2- آیکون مورد نظر را به جای آیکون پیش فرض درایو قرار می دهد.3- متن مورد نظر را به جای متن پیش فرض می گذارد. یک فایل AUTORUN.INF چگونه به وجود می آید؟   برای این که فایل را به وجود بیاورید، می توانید از برنامه ی Note Pad استفاده کنید. بعد از این که فایل را درست کردید باید پسوند فایل را از TXT به INF تغییر دهید. البته باید توجه داشته باشید که حتما در خط اول فرمان [ AutoRun ] را بنویسید. نکته : هر دستور را در خط جدا بنویسید. اگر می خواهید بدانید که دیسکی که در درایو شما هست، فایل AUTORUN.INF را دارد یا نه، باید بر روی آیکون آن در درایو کلیک راست کنید، اگر در منوی آن گزینه ی AutoRun باشد یعنی دیسکتان فایل AUTORUN.INF را دارد. اگر در این منو Open را بزنید، می توانید بدون اجرا کردن AutoRun محتویات داخل دیسک را ببینید. ولی اگر گزینه ی AutoPlay را بزنید، سیستم عامل با استفاده از برنامه ی AutoRun.EXE فایل AUTORUN.INF داخل دیسک را می خواند و دستورات داخل آن را اجرا می کند. نکته : از فایل AUTORUN.INF برای این که یک برنامه ی مشخص در درایو به طور خودکار اجرا شود استفاده می شود.       چگونه از اجرای خودکار AUTORUN.INF جلوگیری کنیم؟   برای این کار بعد از این که دیسک را در درایو گذاشتیم، کلید Shift را پایین نگه می داریم.   دستورهای مربوط به فایل AutoRun.INF برای به وجود آوردن یک فایل AutoRun.INF   1- Icon   این دستور برای تعیین آیکون درایو مورد نظر به جای آیکون پیش فرض استفاده می شود. [ Icon=iconfilename ], [index] توضیحات: Iconfilename: اسم یک فایل است که با یکی از پسوندهای ICO، DLL، BMP و یا EXE مشخص می شود. اگر فایل بیشتر از یک آیکون داشته باشد، می توانید از پارامتر index ( از 0 تا N ) آیکون مورد نظر را مشخص کنید.مثال زیر آیکون 7 را از فایل Icon.exe نشان می دهد.6Icon=Icon.exe,   2- Label (برچسب)با این دستور می توانیم متن مورد نظر را جایگزین Label پیش فرض درایو کنیم. Label=Label Text مثال:در این جا با این دستور می توانیم متن "OstadeIT" را جایگزین Label پیش فرض درایو کنیم.Label=OstadeIT 3- Open با این دستور می توانیم مسیر یک فایل را تعیین کنیم تا وقتی دیسک را در درایو می گذاریم به صورت اتوماتیک اجرا شود.[ . . . [ 2 [ param1Open=[exepath] exefile [param] نام ، همان فایل اجرایی است که وقتی دیسک را در درایو قرار دادید می خواهید به طور اتوماتیک اجرا شود. اگر فایل اجرایی در شاخه ی اصلی درایو باشد، می توانید فقط نام فایل را بنویسید، اگر این طور نباشد باید مسیر را به طور کامل بنویسید.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

8 نکته مهم برای امنیت بیشتر رمز عبور

8 نکته مهم برای امنیت بیشتر رمز عبور  معمولا اکثر کسانی که از کامپیوتر استفاده می کنند، رمز عبورهای خیلی ساده را انتخاب می کنند. به نظر من این یک نوع سهل انگاری است. چون رمز عبورهای خیلی ساده و خیلی معمولی در مدت زمان چند ثانیه هک می شوند. اطلاعات شخصیتان مثل شماره حساب بانکی و یا شماره کارت اعتباریتان در اختیار هکرها قرار می گیرد و به راحتی می توانند با کارت اعتباریتان خرید کنند و یا از حسابتان پول برداشت کنند.       پس برای امنیت بیشتر رمز عبور ، مقاله زیر را به دقت مطالعه نمائید :   1- اصلا برای پسورد از اسم استفاده نکنید، چه اسمتان چه فامیلیتان یا اسم مورد علاقه و یا هر اسم خاص دیگری. چون هکرها از برنامه های فرهنگ لغات خاصی استفاده می کنند که می توانند در عرض چند ثانیه پسوردتان را هک کند. 2- برای پسوردتان، از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و یا اعداد و یا علامت های خاصی استفاده کنید. البته از علامت های خاص به تنهایی استفاده نکنید. مثلا علامت خاص همراه با عدد و یا همراه با حروف را انتخاب کنید. بیشتر کاربران از علامت ! به همراه اسمشان استفاده می کنند که به راحتی قابل هک است. 3- برای پسورد، حروف و اعدادی را که کنار هم قرار دارند انتخاب نکنید. مثلا پسوردهایی مثل "ghjkl" و یا "zxcvb" و یا اعداد "1234567" به راحتی قابل دسترس برای هکرها هستند. 4- برای پسوردتان، حداقل از 8 کاراکتر استفاده کنید.برای پسوردهایی که از 4 کاراکتر تشکیل شده اند، حدود 45000 حالت وجود دارد، ولی برای پسوردهایی که از 8 کاراکتر و علامت های خاص تشکیل شده اند، در حدود یک میلیارد حالت وجود دارد. 5- پسوردتان را همواره تغییر دهید.اگر زمان استفاده از پسوردتان طولانی شود احتمال هک شدن پسوردتان بیشتر است. بهتر است که هر 3 ماه یک بار پسوردتان را تغییر دهید. 6- پسوردتان را به هیچ کس ندهید.اگر کسی از شما به هر طریقی پسوردتان را خواست، به او ندهید! هکرها معمولا خودشان را به عنوان یکی از کارکنان شرکت های بزرگ، یا سرویس کار کامپیوتر معرفی می کنند و یا توسط تلفن و یا ایمیل، پسوردتان را برای حل کردن مشکلتان از شما می خواهند. ولی این نکته را فراموش نکنید که هیچ شرکت معتبری از شما پسورد نمی خواهد. 7- تا حدی که امکان دارد پسوردتان را در جایی ننویسید.اگر روی یک کاغذ آن را بنویسید و آن را در جای امنی مثل کیفتان قرار دهید، باز هم امکان هک شدنش وجود دارد. یا کاغذ را روی مانیتور یا هر جای دیگری نچسبانید و یا زیر کیبورد یا پد ماوس و یا هر جای دیگری که در معرض دید باشد نگذارید. 8- پسوردتان را در کامپیوتر ذخیره نکنید.کامپیوتر می تواند پسوردتان را ذخیره کند تا شما مجبور نباشید هر دفعه که می خواهید وارد شوید پسوردتان را بزنید. به این ترتیب اگر که مرتبا می خواهید وارد شوید احتیاج ندارید که پسورد را هر بار وارد کنید، این باعث می شود که خیلی زود پسورد را فراموش کنید. این نکته را یادتان باشد که اگر بخواهید پسورد را عوض کنید، باید حتما پسورد قبلی یادتان باشد.       7 تکنیک ایحاد رمز عبور حرفه ای با امنیت بالا   1- برای ایجاد کردن پسورد، از حروف بزرگ و کوچک به صورت یک در میان یا دو در میان استفاده کنید. مثل: InTeRnEt و یا INteRNet 2- یک جمله را در ذهن خود در نظر بگیرید. حر.ف اول کلمات این جمله را برای پسوردتان انتخاب کنید. مثلا: " Man Har Ruz Be Site Amoozesh Computer Sar Mizanam" حالا پسورد من : "MHRBSACSM" 3- اسم خودتان یا یک لغت را در نظر بگیرید، حالا حروف سمت راست یا چپ آن را که روی کیبورد است برای پسوردتان انتخاب کنید. مثلا: COMPUTER پسورد من است و حروف سمت راست آن : pdysfroy 4- عدد یا تاریخی برای خودتان انتخاب کنید و سپس بر طبق آن دکمه ی Shift را نگهدارید و تایپ کنید. مثلا: 1368و25و69  که می شود: !#^*<@%<^) 5- در پسوردتان از علامت های خاص استفاده کنید. مثال: C/om@p{u$t%er*& 6- لغات یک جمله را به اختصار بنویسید. این اختصارات مربوط به خودتان است و قاعده و قانون خاصی ندارد. جمله: "I have a best site for my lessons" پسورد: "ihvbstsfrmls" 7- لغت یا ترکیبی از لغات و اعداد را برای خود انتخاب کنید. بعد آن را به هم بریزید مثلا حرف اول را به جای حرف آخر قرار دهید و یا جای اعداد را با حروف را با هم عوض کنید. مثال: com319put410er36 پسورد: ut36ter410comp319

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

جلوگیری از دانلود در اینترنت اکسپلورر

جلوگیری از دانلود در اینترنت اکسپلورر     حتما اگر داری شبکه باشید متوجه شدید که کاربرانتان قصد دانلود کردن دارند و دور از چشم شما این کارو میکنن اگر می خواهید بدونید که چگونه از دانلود در اینترنت اکسپلورر جلوگیری شود،کار های زیر را دنبال کنید.1.عبارت regedit را در run تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.2.وارد مسیر زیر شده:HKEY-CURRENT-USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInt ernetSettingZone33.روی دستور 1803 دوبار کلیک کنید و درون آن مقدار 3 را وارد کنید.بعد از تایید این مقدار و باز کردن روباره برنامهInternet Explorerدیگر هیچ کاربری بر روی آن کامپیوتر نمی تواند از طریق Internet Explorer فایلی را Download کند.*****برای بازگشت به حالت اولیه مقدار 3 را پاک کرده و مقدار 0 را به دستور 1803 اضافه کنید.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر

آموزش تصویری شبکه کردن ۲ کامپیوتر در ویندوز xp ابتدا network configuration wizard را بر روی هر کدام از کامپیوترها را اجرا کنید.برای این کار به Start->Control Panel->Network connection بروید و برروی Set up home or small office network کلیک کنید. موزش تصویری شبکه کردن ۲ کامپیوتر با استفاده از کابل Ethernet و ویندوز Next را در مرحله زیر بزنید . شبکه کردن این دو کامپیوتر دوباره next بزنید آموزش تصویری شبکه کردن ۲ کامپیوتر با استفاده از کابل Ethernet و ویندوز تیک عبارت Ignore disconnected network hardware را بزنید و next را بزنید . دو عدد کامپیوتر به همراه کارت شبکه ۲- کابل شبکه (حداکثر تا ۱۰۰ متر درازا) در منوی Select connection method برای ارتباط ۲ کامپیوتر عبارت دوم یعنی his computer connects to the Internet through a residential gateway or through another computer on my network را بزنید. منوی Select connection method برای ارتباط ۲ کامپیوتر عبارت دوم یعنی his computer connects to the Internet through a residential gateway or through another comp در مرحله ی بعد در فیلد computer description هر عبارتی را خواستید وارد کنید و نام کامپیوتر را هم بزنید و next را بزنیدworkgroup name را وارد کنید. computer description در مرحله ی بعد شما مشخص می کنید که می خواهید فایل به اشتراک بگذارید یا نه،سپس next را بزنید. IP addresses بر روی کامپیوتر ها تنظیم کنید.به Start->Control panel->Network Click next Use the following IP address را انتخاب و IP address و Subnet mask در این مرحله گزینه ی Just finish the wizard. را انتخاب و next را بزنید. وصل ۲ کامپیوتر با کابل شبکه هست.کابل شبکه را به پورت LAN هر کارت شبکه Click Finish و اگر لازم بود سیستم را ریست کنید. IP address در هر کامپیوتر یکسان خب در این مرحله شما باید IP addresses بر روی کامپیوتر ها تنظیم کنید.به Start->Control panel->Network connection و بر روی ocal area Connection کلیک راست کنید ،از منوی باز شده Properties را انتخاب کنید.در صفحه ی باز شده عبارت Internet protocol (TPC/IP) را پیدا کنید و بر روی آن ۱ بار کلیک کنید سپس گزینه ی Properties را انتخاب کنید. آموزش تصویری شبکه کردن ۲ کامپیوتر با استفاده از کابل Ethernet و ویندوز XP در این مرحله باید box مورد نظر ما یعنی Use the following IP address را انتخاب و IP address و Subnet mask را بر اساس شکل زیر پر کنید.توجه شود که Ip address به صورت پیش فرض می تواند ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ و Subnet Mask 255.255.255.0 باشد.مطمئن شوید که بخش چهارم IP address در هر کامپیوتر یکسان نباشد.دراین مثال می توانید برای کامپیوتر اول first computer’s IP: 192.168.0.1 و بریا کامپیوتر دوم second computer’s 192.168.0.2 را بگذارید.سپس ok را بزنید. دو عدد کامپیوتر به همراه کارت شبکه ۲- کابل شبکه (حداکثر تا ۱۰۰ متر درازا) کابل شبکه را به پورت LAN هر کارت شبکه در ۲ کامپیوتر وصل کنید. حال ۲ کامپیوتر به هم وصل هستند.در این مرحله ما نیاز به وصل ۲ کامپیوتر با کابل شبکه هست.کابل شبکه را به پورت LAN هر کارت شبکه در ۲ کامپیوتر وصل کنید. آموزش تصویری شبکه کردن ۲ کامپیوتر با استفاده از کابل Ethernet و ویندوز XP ۲ کامپیوتر را رسیت کنید و حالا به هم وصل هستند.این نکته نیز خالی از لطف نیست که تنظیمات ip و reset کردن کامپیوترها در بعضی موارد به صورت اتوماتیک توسط ویندوز xp تنظیم می شود.

img_yw_news
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ -

جلوگیری از فراموش کردن پسورد ویندوز

جلوگیری از فراموش کردن پسورد ویندوز با این کار شما در واقع یک نسخه پشتیبان(backup)  از پسوردتان تهیه می کنید. برای این کار شما به یک دیسکت خام فرمت شده احتیاج دارید. مراحل زیر را انجام دهید: 1- به Control Panel بروید. 2- بر روی User Accounts کلیک کنید. 3- حال بر روی کاربری که می خواهید از پسوردش backup بگیرید کلیک کنید. 4- با این کار شما وارد صفحه تنظیمات مربوط به آن کاربر خواهید شد. 5- در قسمت بالای سمت چپ و در زیر بخش Related Tasks روی گزینه دوم یعنی Prevent a forgotten password کلیک کنید. 6- با این کار یک پنجره جدید باز می شود. در صفحه اول بر روی گزینه Next کلیک کنید. 7- در صفحه دوم از شما می خواهد که یک دیسکت خالی وارد فلاپی درایو کنید. این کار را انجام دهید. و برای ادامه کار بر روی Next کلیک کنید. 8- حال از شما می خواهد که پسورد جاری خود را وارد کنید. پس از انجام این کار دوباره بر روی Next کلیک کنید. 9- منتظر بمانید تا ساخته شود. پس از ساخته شدن دکمه Next فعال می شود. بر روی آن کلیک کنید. 10- در مرحله آخر که موفقیت آمیز بودن این مراحل را نشان می دهد بر روی Finish کلیک کنید. خب تا اینجای کار شما دیسکت پشتیبان را ایجاد کرده اید.   حال نحوه استفاده از آن: اگر زمانی قصد وارد شدن به ویندوز را داشتید و پسورد خود را فراموش کردید طوری که با تایپ کردن پسورد اشتباه، ویندوز به شما هشدار می دهد که رمز اشتباه است و دوباره آن را وارد کنید. در این هشدار (و در صورتی که دیسکت را قبلا آماده کرده باشید) همچنین گفته شده که شما می توانید از دیسک reset پسورد استفاده کنید (You can use your password reset disk) که بصورت یک لینک می باشد. بر روی آن کلیک کنید. با این کار یک پنجره با نام Password Reset Wizard باز خواهد شد. با کلیک بر روی Next  به مرحله بعد بروید. در این مرحله از شما می خواهد که دیسکت شامل پسورد را در درایو قرار دهید. پس از انجام این کار بر روی Next کلیک کنید. سپس از شما می خواهد که پسورد جدید و تایید آن را وارد کنید. قسمت Password hint  هم برای این است که اشاره ای به رمزتان کنید تا در صورت فراموش کردن آن و با دیدن آن اشاره رمزتان را به یاد آورید.پس از انجام این کار بر روی Next کلیک کنید و در مرحله آخر هم بر روی Finish کلیک کنید.حال با رمز جدید وارد ویندوز شوید. 

img_yw_news
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ -

انتخاب یک کلمه عبور مناسب

  یک کلمه عبور میتواند از هر کاراکتری مثل حرف، عدد، فاصله یا علائم ویژه تشکیل شده باشد با چنین گزینه هائی باید کلمه عبوری انتخاب کنید که بخاطر سپردن آن برای شما آسان ولی بخاطر آوردن آن برای دیگران تقریبا غیرممکن باشد  بدین منظور موارد زیر را مد نظر داشته باشید  الف- کلمه عبوری انتخاب کنید که بتوانید بعدا آن را بخاطر آورید ولی حدس زدن آن حتی برای کسانی که شما را میشناسند مشکل باشد  ب- یک کلمه عبور طولانی انتخاب کنید. هر چه کلمه عبورتان شامل کاراکترهای بیشتری باشد شکستن آن سخت تر خواهد بود.  ج- در کلمه عبور خود از ترکیب حروف، اعداد و علائم ویژه استاندارد استفاده کنید مانند ( ! @ # $ % ^ & * )  خودداری کنید password, test, 123456 د- از انتخاب کلمات عبور واضح مانند  ه- از اطلاعات شخصی خود مانند تاریخ تولد، نام فرزند، شماره تلفن در کلمه عبور استفاده نکنید.  و- کلمه عبور خود را درهم و برهم کنید بطوریکه هنوز قابلیت بخاطر سپاری داشته باشد میتوانید تعدادی از حروف آن را با اعداد جایگزین کنید یا اینکه حروف صدادار یا بیصدا را از آن حذف نمائید  ز- اگر از یک برنامه تولید کلمه عبور کمک میگیرید، اطلاعات شخصی خود را در آن وارد نکنید  ویژگیهای یک کلمه عبور بد  apple الف- یک کلمه از فرهنگ لغات انگلیسی باشد مانند  user یا admin ب- نام کاربری شما باشد مانند  ج- اسامی مشترک باشد مثل نام یکی از اعضاء خانواده، دوستان یا آشنایان  د- مبتنی بر اطلاعات شخصی واضح و ساده ای از شما باشد مانند شماره پلاک منزل، شماره تلفن، شماره پرسنلی، نام محل کار یا تحصیل، نوع یا نام خودرو شخصی، نام خیابان محل زندگی  ZZZZ ه- تمام کلمه عبور از چند حرف یا عدد مشابه تشکیل شده باشد مانند  و- رشته ترتیبی از حروف یا اعداد باشد مانند 123456  ز- برای افرادیکه دستان شما را حین تایپ کلمه عبور نظاره میکنند واضح و آشکار باشد مانند QWERTY  


لینک های ویژه







  • AWT IMAGE

    AWT IMAGE
  • AWT IMAGE

  • AWT IMAGE
 

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 2 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1652 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1478783 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 94358 بازدید
  • آخرین بروزرسانی: 1402/12/24

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان فاطمه زهرا مینودشت می باشد.
 

مسئول سایت : واحد فناوری اطلاعات بیمارستان -مهندس ابوذر نوروزی

© 2015 All Rights Reserved | fateme-hosp