شرح وظایف:
۱- نظارت بر حسن جریان کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی .
۲- صدور دستورات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدها .
۳- سازماندهی فعالیتهای مربوط و تقسیم کار ، تعیین وظایف و حدود مسئولیتها و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی .
۴- تعیین خط مشی و نظارت بر حسن اجرای آن .
۵- صدور دستورالعملهاو ضوابط مربوط .
۶- نظارت در تنظیم بودجه واحد مربوطه .
۷- شرکت در کمیسیونها ، سمینارها ، کمیته ها و جلسات مختلف و تهیه گزارشات لازم جهت استحضار مقام مافوق .
۸- انجام مطالعات لازم در موار د ی از قبیل تشکیلات ، روشها ، آموزش ، طبقه بندی مشاغل و تهیه پیشنهادات لازم جهت ارائه به واحد تشکیلات جهت ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
۹- تهیه مجموعه هدف ، وظایف و پستهای سازمانی کارکنان بیمارستان و پیشنهاد آن به واحد تشکیلات جهت ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت تائید آن .
۱۰- انجام فعالیتهای لازم در زمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت در مورد مستخدمین سازمان متبوع با همکاری واحد کارگزینی
۱۱- تشریک مساعی با واحدهای ذیربط در تنظیم آئین نامه ، بخشنامه و .... .
۱۲- برنامه ریزی و تمشیت و سرپرستی امور مختلف واحدهای تحت سرپرستی
۱۳- اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدفهای مورد نظر
۱۴- پیش بینی احتیاجات پرسنلی سازمان متبوع و اقدام در مورد تامین این احتیاجات
۱۵- اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری
۱۶- تهیه گزارشات لازم جهت ارائه مقام مافوق
۱۷- نظارت بر امور در جهت تکمیل مشخصات پرسنلی کارکنان
۱۸- نظارت بر اجرای امور ارزشیابی سالیانه کارکنان و تعیین ضرایب افزایش سنواتی آنان جهت صدور حکم حقوقی مربوطه
۱۹- همکاری در امر آموزش ، پژوهش و امور تحقیقاتی در زمینه شغلی
۲۰- نظارت بر امر آموزش کارکنان با همکاری مسئولین مربوطه
۲۱- نظارت بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات بر حسب مورد
۲۲- نظارت بر انجام امور مربوط به تعاون ، بیمه و رفاه کارمندان
۲۳- انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق .