پیام خود را بنویسید

جنگ نرم : مرز خیال و واقعیت

مرز خیال و واقعیت

 مرز خیال و واقعیت  
نویسنده: نعیمه جلالی نژاد
 اشاره:
  با نگاهی سطحی به بازی هایی که هر روز ساخته و روانه بازار می شوند، می توانید نمادهای شیطانی از قبیل مدل های تک چشم و یا تصاویر غیر اخلاقی ای که با تلاش تهیه کنندگان این بازی ها در حال تبدیل شدن به یکی از جنبه های عادی زندگی روزمره است را مشاهده کنید. میزان استفاده از این نمادها در ساخت بازی های رایانه ای به قدری زیاد شده است که حتی نام دیگری که بر روی این گونه سرگرمی ها می توان گذاشت، جنگ رسانه ای یا همان جنگ نرم است.
بخش عظیمی از طراحی و تولید بازی های پر فروش رایانه ای دنیا در استودیوهای بزرگ و مطرح هالیوود که صهیونیست ها سهامداران اصلی آن به شمار می روند، انجام می شود.
برنامه ریزان و مشاوران فرهنگی رژیم صهیونیستی بر این باورند که با ایجاد یک پایگاه کاملاً مستقل و مجهز برای تهیه و تولید بازی های رایانه ای می توانند علاوه بر برخورداری از قدرت بیشتر برای سرمایه گذاری و نفوذ کامل بر بازارهای جهانی، کنترل افکار مخاطبان گسترده بازی های رایانه ای را در سراسر دنیا به دست گیرند. صهیونیست ها با سرمایه گذاری عظیم، تلاش گسترده ای را برای انحراف افکار عمومی در حوزه فرهنگی در دستور کار خود قرار داده و تسلط بر افکار عمومی را به عنوان یک رؤیا دنبال می کنند.
در حقیقت بازی های رایانه ای ذهن و باور کودکان و نوجوانان را هدف گرفته است. کودکان و جوانان با کاراکتر شخصیتی بازی های رایانه ای همراهی می کنند و اهداف و آرمان های او را اهداف خودشان می دانند؛ چرا که در غیر این صورت بازی اصطلاحاً «گیم آور» شده و کاربر مجبور می شود بار دیگر مرحله را تکرار کند.
در اغلب این بازی ها غالباً سربازانی که کنترل می شوند، سربازانی از نیروهای ناتو، آمریکا، انگلیس و... هستند و در مقابل دشمنان، که به صورت تروریست هایی مسلمان، خشن و فاقد روح انسانی نمایش داده می شوند قرار می گیرند. البته نباید انتظار داشت که تأثیر این برنامه ریزی ها ناگهانی باشند. زیرا بسیاری از طرح ریزی های دشمن که در لایه های پنهان بازی قرار گرفته و شاید بسیاری از کاربران نیز متوجه آن نمی شوند، اما کم کم به آن ایمان می آورند. این اتفاقات به مرور زمان روی می دهد. چرا که از شاخصه های جنگ نرم، تدریجی بودن تأثیرگذاری آن است.
سیاست گذاران تولید این بازی ها، چه اهدافی دارند؟!
انعکاس چه نگاهی در بازی های تولیدی شان برای آن ها اهمیت دارد؟
این ها سئوالاتی ست که جواب شان را در سطرهای بعدی خواهید یافت:

روش زندگی آمریکایی
  اگر غرب را بخواهیم به درختی تشبیه کنیم، ریشه اش اومانیسم (بشرگرایی؛ در مقابل خدا گرایی) و تنه اش جامعه مدنی و میوه اش روش زندگی آمریکایی است. دوران فلسفه در غرب به پایان رسیده است و اکنون میوه تمدن شان؛ یعنی روش زندگی آمریکایی را ترویج می کنند.

با استفاده از ابزارهایی چون فیلم، سریال، انیمیشن و خصوصاً بازی های رایانه ای، روش زندگی آمریکایی را در زمینه هایی مثل معماری، خوراک، پوشاک، زینت آلات، روابط جنسی و... ترویج داده و فرهنگ و باورهایشان را به انسان ها و به خصوص جوانان و نوجوانان تزریق می کنند.
 

بازی هایی برای بی قید و بند شدن
  از جمله مهم ترین بازی هایی که به ترویج روش زندگی آمریکایی می پردازند، مجموعه بازی هایی است که بازسازی یک زندگی غربی می باشد.
در این بازی کاربر می تواند تجربه مجازی زندگی روزمره از ابتدای تولد و طی دوران های مختلف زندگی و در نهایت مرگ! را داشته باشد. انجام کارهای روزمره (خوردن، خوابیدن، سرکار رفتن، مدرسه یا دانشگاه رفتن، استراحت و...) را بر اساس روش زندگی آمریکایی تجربه می نماید. رفتن یا دعوت کردن به میهمانی ها و پارتی های مختلف، چگونه یافتن دوستان هم جنس و غیر هم جنس و بسیاری نکات دیگر را در این بازی به کاربران به صورت غیر مستقیم القاء می نمایند و با توجه به مهارت بیشتر کاربران در بازی، موفقیت های بیشتری در این زمینه ها نصیب شان می گردد! از نکات جالب این گونه بازی ها، این است که کاربر را در این بازی به همه کار وادار می کند، ولی دین، عبادت و... هیچ نقشی در این بازی نداشته و حتی یکبار هم در طول بازی کاربر به عبادت مشغول نمی شود.

دین ستیزی
  انسان ها برای رسیدن به سعادت و کمال، نیازمند یک برنامه هستند و پر واضح است که بهترین برنامه را کسی می تواند برای انسان قرار دهد که خالق انسان است.
یکی از مهم ترین چالش های دوران بشری مخصوصاً در عصرحاضر، انتخاب یک برنامه و دین برای زندگی کردن بوده است. همواره میان برنامه الهی (دین) و برنامه های نفسانی و شیطانی، رقابتی نفسگیر وجود داشته و در حال حاضر که غرب به رهبری آمریکا با انتخاب دین زمینی و روش زندگی آمریکایی یک دین زمینی را رقم زده است، درگیری میان دین الهی و دین زمینی به اوج خود رسیده است. شیطان و پیروانش در طول تاریخ همیشه سعی در مخدوش کردن چهره دین و جاهلانه و سفیهانه نشان دادن آن بوده اند تا از گرایش مردم به انتخاب روش رندگی دینی و رو آوردن به خداوند و دین الهی جلوگیری کنند. دشمنان اسلام با استفاده از فیلم، سریال، انیمیشن و بازی رایانه ای مدام به تمسخر دین و باورهای دینی می پردازند. آن ها سعی می کنند اعتقاد به خداوند عالم را پوچ و عبث خوانده و جهان را محصول یک «اتفاق» نشان داده و دین را ابزاری برای تسلط دینداران و اربابان دینی نمایش می دهند.

عدم درک مرز میان خیال و واقعیت
  کاربر این بازی ها، یک بار اتفاقاً خود را در محیطی مشابه بازی ها ولی این بار در دنیای واقعی بیابد. همین کافی خواهد بود تا پشت پرده بسیاری از اخبار دستگیر شدن قاتل هایی را که جنایت خود را بارها و بارها در بازی های ویدئویی شبیه سازی کرده است را احساس کند. گاهی اوقات حتی این جنایتکاران موفقیت خود را مرهون این بازی ها می دانند. پس بیایید با آگاهی کامل و برنامه ریزی صحیح بازی های سرگرم کننده و سالم را انتخاب کنیم و از آن ها لذت ببریم.

بازی هایی که شما را خدا می کنند!
  در این نوع از بازی ها کاربر نقش خداوند را بازی می کند!! این نوع از بازی ها در ابتدا نشان می دهند که بشر در برابر مشکلات طبیعی خود، گرایش به یک موجود قوی تر! (نه آفریننده عالم) پیدا می کند و از او مدد می خواهد و کاربر در نقش خداوند!! از ماورای کهکشان ها به کمک آن ها آمده و یاری شان می کند و آن ها هم رو به سمت کاربر (رو به صفحه نمایشگر) سجده کرده و کاربر را خدای خود خطاب می کنند و به عبادتش می پردازند!!
در طول بازی این کاربر است که به انسان ها روزی می دهد، جنگ و آشتی ایجاد می کند، برای گنهکاران و خطاکاران عذاب می فرستد، نیکوکاران را مورد لطف خود قرار می دهد و حتی در جنگ ها به آن ها کمک می کند... برایشان خانه می سازد و باعث پیوند انسان ها می شود.
در طول این بازی ها دو موجود به نام خوبی و بدی به همراه کاربر بوده و او را راهنمایی می کنند!
با توجه به طولانی بودن بازی و ایجاد حس هم ذات پنداری در کاربر، کاربر احساس خدایی می کند؛ منتهی خدایی با عواطف بشری و با نواقص انسانی!! رفته رفته جامعه مخلوقات بازی پیشرفته شده و در اثر عنایات کاربر، به کمالات بالاتر و زندگی و تمدن والاتری دست پیدا می کنند و بازی این مطلب را به کاربر القا می کند که دین و دستورات دینی محصول تعاملات و اندیشه بشری بوده و لذا خطاپذیر و گاه ظالمانه است!
در جریان این نوع بازی ها انسان ها را دارای روابط آزاد جنسی نشان داده و از طرفی هم انجام هر کاری توسط کاربر آزاد است و لذا احساس خطاپذیری و نفسانیت را نعوذبالله نسبت به پروردگار عالم ایجاد می نماید.
منبع:نشریه دیدار آشنا، شماره 136


دفعات مشاهده: 3019 بار   |   دفعات چاپ: 579 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 50 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 871 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1559220 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 115255 بازدید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به حراست دانشگاه می باشد .

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | herasat

Designed & Developed by : Yektaweb