اموردانشجویان شاهدوایثارگر : پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار

 | تاریخ ارسال: 1399/12/17 | 
مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت خبر داد:

آغاز «پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» دانشجویان شاهد و ایثارگر

مراحل اجرایی «پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» دانشجویان شاهد و ایثارگر آغاز شد.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از آغاز مراحل اجرایی «پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» و تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر علمی دانشگاه­ ها / دانشکده­ های علوم پزشکی خبر داد و گفت: انتخاب و معرفی دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر در این جشنواره آموزشی تحصیلی، بر اساس شاخص های مدون و آیین نامه اجرایی صورت می گیرد.

دکتر محمد تاجفرد تصریح کرد: براساس بند یک آیین نامه اجرایی ماده ۶۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گروه هدف از نظر وضعیت ایثارگری شامل؛ «همسر و فرزند شهید، جانبازان ۲۵% و بالاتر، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵% و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان» بوده و صرفاً این عزیزان که دارای شرایط اختصاصی آموزشی تحصیلی نیز باشند، در این جشنواره مورد ارزیابی تحصیلی قرار می گیرند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر، «شرایط اختصاصی» شرکت در این جشنواره را داشتن معدل کل ۱۷ و بالاتر برای دانشجویان مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی‏ ارشد از ترم سوم به بعد، دانشجویان مقطع دکترای حرفه ‌ای (پزشکی، دندانپزشکی) بعد از آزمون علوم پایه، دانشجویان رشته داروسازی در مقطع دکترای حرفه ­ای از ترم چهارم به بعد و دانشجویان مقطع دکترای تخصصی (Ph.D) بعد از آزمون جامع اعلام کرد.

دکتر تاجفرد با بیان اینکه این جشنواره صرفاً آموزشی تحصیلی بوده و بر اساس ضوابط اعلام شده صورت می گیرد. افزود: دانشجویانی که در سال‏ های قبل در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار معرفی شده ‏اند، به شرطی می توانند در این جشنواره شرکت کنند که به مقطع تحصیلی بالاتر راه یافته و واجد سایر شرایط باشند.

 مدیرکل امور شاهد و ایثارگر افزود: تاکنون چهار دوره از جشنواره با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه ­های آموزش عالی طی سال های قبل برگزار شده است و مراسم نهایی پنجمین جشنواره با توجه به همه­ گیری بیماری کووید ۱۹ و تغییراتی که در نحوه بررسی مستندات و زمان اجرای جشنواره ایجاد شده است، در نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

دکتر تاجفرد افزود: انتخاب و معرفی اولیه دانشجویان بر اساس شاخص ها و فرم های مربوطه از سوی ستاد امور شاهد و ایثارگر دانشگاه/ دانشکده صورت می گیرد و به هیچ وجه نیاز به اقدام خاصی از سوی دانشجویان برای شرکت در جشنواره نیست.

 مدیرکل امور شاهد و ایثارگر تصریح کرد: پنجمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار در «سه مرحله» برگزار می شود. وی گفت: «مرحله اول» دانشگاهی است و دانشجویان توسط دانشگاه/ دانشکده محل تحصیل خود انتخاب و حداکثر تا تاریخ اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه­ های کلان مناطق آمایشی (مجری) معرفی می شوند.

دکتر تاجفرد ادامه داد: در «مرحله دوم» در قطب دانشگاه­ های کلان مناطق آمایشی (مجری) ارزیابی لازم صورت گرفته و نفرات برتر و منتخب حداکثر تا تاریخ اول خرداد ۱۴۰۰ به اداره کل امور شاهد و ایثارگر وزارت معرفی می شوند. وی در عین حال افزود: در این مرحله دوم، هر کلان منطقه آمایشی می تواند براساس صلاحدید و تصمیم­ گیری شورای دانشگاه کلان مناطق، به طور مستقل نسبت به معرفی و تجلیل از دانشجویان منتخب خود اقدام کند. دکتر تاجفرد تصریح کرد: «مرحله سوم»، کشوری است و تعداد کل ۱۵ نفر دانشجوی برتر شاهد و ایثارگر از کل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، انتخاب و به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی که در نیمه اول تیرماه در مراسم ویژه جشنواره از آنان تجلیل می شود.

دکتر تاجفرد در پایان مجدداً تأکید کرد: به علت شرایط خاص و بیماری کووید ۱۹، بررسی مدارک و مستندات جشنواره به صورت غیرفیزیکی است و در هیچ مرحله ای نیاز به حضور و اقدام خاصی از سوی دانشجویان برای شرکت در جشنواره نبوده و این روند با دقت تمام و طبق ضوابط و آیین نامه تعیین شده انجام می شود.

 شایان ذکر است، دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر علمی «جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» از طریق وب سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگر قابل دسترسی است. (دانلود فایل)


دفعات مشاهده: 292 بار   |   دفعات چاپ: 70 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA